Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Δεν είναι αυτό που νομίζεις.

Συνηθισμένη φράση, που σε πρώτη ευκαιρία λέγεται, προκειμένου να καταποντίσουμε τον συνομιλητή μας. Λες και μπορώ εγώ να ξέρω τι νομίζει, ή τι έχει στο μυαλό του εκείνη την στιγμή αυτός που είναι απέναντι μου. Κι όμως αυτό νομίζω εγώ, χωρίς να λογαριάζω πως το δικό μου νόμισμα είναι το κάλπικο.
Ο κάθε άνθρωπος είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα, με δικές της αντιδράσεις που είναι μοναδικές. Η επιστήμη της ψυχολογίας βασισμένη στην παρατήρηση των ανθρωπίνων συμπεριφορών, τις ομαδοποιεί και κατατάσσει σε κατηγορίες τους ανθρώπους. Γνωρίζει ο ψυχολόγος τι περίπου προσδοκά στην συνεδρία να ακούσει ο επισκέπτης του, για να δικαιωθεί και να ικανοποιηθεί ο εγωισμός του. Κρατά σημειώσεις για να υπάρχει και συνέχεια. Αυτός την δουλειά του κάνει, διότι ζούμε σε μια καταναλωτική κοινωνία που περισσεύει το χρήμα, και δημιουργηθήκαν νέα επαγγέλματα.
Άγνωστη η ειδικότητα του συμβούλου γάμου μέχρι πριν από λίγα χρόνια, ήρθε και στην Ελλάδα αυτή η συνήθεια μαζί με άλλες. Καταφεύγουν τα ζευγάρια για να σώσουν τον γάμο τους υποτίθεται, και επειδή δεν είναι δυνατόν να δικαιωθούν και οι δύο ο χωρισμός είναι αναπόφευκτος
Δεν αναφέρομαι σε άτομα απρόβλεπτα, διότι αυτά χρήζουν ψυχιατρικής περιθάλψεως και ενδεχομένως εγκλεισμού σε θεραπευτήρια. Αναφέρομαι στην πλειονότητα εκείνη, που ενώ, ο Ναός είναι δίπλα τους, γυρεύουν αλλού ηρεμία.
Είναι πολύ sic να έχεις ψυχολόγο και πολύ banal αν έχεις πνευματικό. Ο πρώτος έχει γραφείο, σαλόνια και γραμματεία που κλείνει τα ραντεβού Είναι δείγμα της κοινωνικής μου καταξίωσης, που τον πληρώνω και αν δεν με ικανοποιήσει βρίσκω άλλον. Ο δεύτερος σε ταπεινό εξομολογητήριο, με επιτιμά συνέχεια και μου σπάει τον «τσαμπουκά», αυτόν τον έρημο τον εγωισμό μου. Δεν υπολογίζει, ούτε την κοινωνική μου θέση, ούτε την οικονομική μου ευρωστία και δεν μου κλείνει το ραντεβού, αλλά με βάζει να περιμένω την σειρά μου.
Το δίλημμα δεν είναι δύσκολο, από την μία περιμένει η δικαίωση και η ικανοποίηση του, εγώ είμαι, το καλαμοκαβαλίκεμα και από την άλλη η σωτηρία της ψυχής μου και η αιώνια ζωή. Τι να διαλέξω;

Δεν υπάρχουν σχόλια: